18. smotra folklora

18. smotra folklora "Dani Kraljice Katarine“ Kakanj-Kraljeva Sutjeska

Osamnaesta smotra folklora „Dani Kraljice Katarine“ upriličena je 22. listopada 2017. godine u...

XVI. Molitveni dan za Domovinu

XVI. Molitveni dan za Domovinu

Bobovac 2017 Šesnaesti Molitveni dan za Domovinu Vrhbosanske nadbiskupije i Četrnaesto hodočašće...

22. listopad Dan Kraljice Katarine

22. listopad Dan Kraljice Katarine

Sveto misno slavlje prenosi Radio Marija! U župi Kraljeva Sutjeska i ove godine obilježavaju se...

Šesnaesti Molitveni dan za Domovinu

Šesnaesti Molitveni dan za Domovinu

Šesnaesti Molitveni dan za Domovinu Vrhbosanske nadbiskupije i četrnaesto Hodočašće na Bobovac...

Proslavljen patron župe Ilići

Proslavljen patron župe Ilići

Sveti Luka! Župa sv. Luke u Mostaru u srijedu 18. listopada proslavila je svoga nebeskog...

Proslavljen patron župe i obljetnica posvete crkve sv. Mateja u Mostaru

b_160_0_16777215_00_images_Župa_sv_Matej_Mostar_1.jpgŽupa svetog Mateja u Mostaru, u četvrtak 21. rujna proslavila je svog nebeskog zaštitnika. Tim povodom vjernici su se za proslavu svoga patrona pripremali trodnevnom duhovnom pripravom. Svete mise kroz sva tri dana trodnevnice kao i svečana sveta misa u četvrtak, na dan patrona slavljena je u 18:00 sati.
Svete mise predmolio je don Dragan Filipović.

Radio Marija je svojim valovima prenosila ovo sveto misno slavlje te zajedno s vjernicima ove župe proslavila njihovog nebeskog zaštitnika.

 

www.sveti-matej.com

 

Tko je bio sveti Matej?


Sveti Matej – prezreni carinik kojeg je Isus pozvao i učinio svojim vjernim apostolom
Prema Evanđeljima, sveti Matej bio je carinik i pripadao skupini ljudi koji su bili neumoljivi i često korumpirani, te od ostalih Židova smatrani i obredno nečistima. Promijenio se nakon što ga je osobno Isus posjetio i blagovao u njegovoj kući.
Evanđeoski tekstovi i Djela apostolska navode Mateja na svim popisima dvanaestorice Isusovih učenika.
Prema Evanđeljima, bio je carinik, sakupljač poreza na putu koji je kod Kafarnauma prelazio iz Galileje u Siriju, te je pripadao skupini ljudi, koji su bili neumoljivi i često korumpirani, te od ostalih Židova smatrani i obredno nečistima.
Promijenio se nakon što ga je osobno Isus posjetio i blagovao u njegovoj kući. Spremno se odazvao pozivu, da slijedi Isusa, a prije no što je to učinio, priredio je svečanu gozbu za rođake i prijatelje.
“Odlazeći odande, ugleda Isus čovjeka zvanog Matej gdje sjedi u carinarnici. I kaže mu: »Pođi za mnom!« On usta i pođe za njim. Dok je Isus bio u kući za stolom, gle, mnogi carinici i grešnici dođoše za stol s njime i njegovim učenicima. Vidjevši to, farizeji stanu govoriti: »Zašto vaš učitelj jede s carinicima i grešnicima?« A on, čuvši to, reče: »Ne treba zdravima liječnika, nego bolesnima. Hajdete i proučite što znači: Milosrđe mi je milo, a ne žrtva. Ta ne dođoh zvati pravednike, nego grešnike.« (Mt 9,9-13).
O sv. Mateju, u puku veoma popularnom svecu, osim onoga u Evanđelju ne znamo mnogo. Od onoga malo što znamo važan je izvještaj crkvenog povjesničara Euzebija, koji kaže da je Matej prije svog polaska na daleko misijsko putovanje propovijedao najprije Hebrejima te im je, prije nego ih ostavi, napisao Evanđelje u njihovu jeziku. Bio je to aramejski jezik, kojim su tada Židovi u Palestini govorili. Euzebije se u svome izvještaju oslanja na stariju vijest u spisima svećenika Papije, koji je kao istraživač veoma pouzdan. On poistovjećuje apostola Mateja s piscem Matejeva evanđelja. Izvornik Matejeva evanđelja nije sačuvan, već samo grčki prijevod. Najstarija svjedočanstva i predaja Crkve pretpostavljaju da je prijevod u potpunosti vjeran izvorniku. Istovjetnost je potvrdila i Papinska biblijska komisija 19. lipnja 19 11.godine.
Matej je pisao svoje evanđelje za Židove u Palestini, koji su bili dobro upućeni u Sveto pismo Staroga zavjeta. Njima je htio dokazati da je Isus, Bogom obećani Mesija, te da se u Njemu ostvaruju i obistinjuju sva starozavjetna proročanstva i obećanja. Ta je značajka očita za Matejevo evanđelje od početka do kraja.
Rodoslovljem na početku dokazuje da je Isus Davidov potomak po tijelu. Djevičansko Isusovo začeće obistinjuje Izaijino proročanstvo, a rođenje u Betlehemu Mihejino. I tako redom.
Iako se u Evanđelju sv. Mateja može mnogo pisati, a i pisano je, ipak o njegovu životnome putu poslije razlaza apostola, ne znamo gotovo ništa. Ne zna se točno kamo je pošao naviještati Radosnu vijest, a ne zna se ni za mjesto ni vrijeme njegove smrti. Pa ipak je sigurno da se od god. 954., njegove relikvije nalaze u Salernu. Kako su onamo dospjele, nije poznato. Jedno su se vrijeme te relikvije, zbog teških prilika, čuvale sakrivene, pa su pomalo pale i u zaborav. Ponovno su pronađene oko 1080.god., i položene u crkvu podignutu njemu u čast, koju je osobno posvetio Papa Grgur VII. On je 18. rujna 1080.g., napisao pismo nadbiskupu u Salernu, sv. Alfanu, u kojem mu čestita zbog pronalaska tijela sv. Mateja. To pismo smatraju povijesno značajnim dokumentom. Pobožni puk iz Kampanije u salernitanskoj katedrali još i danas časti relikvije prvog evanđelista.
Sveti Oci uporno ističu tri značajke svetosti sv. Mateja:
1. Spremnost i radost, s kojom je odgovorio na Spasiteljev poziv;
2. Njegovu velikodušnost: ostavio je sve priredivši svečanu oproštajnu gozbu za rođake i prijatelje;
3. Njegovu poniznost, kojom se naziva ‘carinikom’ i ‘grešnikom’, opisujući gnjev farizeja zbog toga što se Isus svratio k njemu ‘grešniku’.
Matejevo je Evanđelje neka vrsta katekizma o Kraljevstvu. To je pogotovo po svojoj strukturi ― rasporedu ― od pet velikih govora: Govor na gori (gl.5-7), govor o misiji (gl.10), govor o usporedbama (gl.13), crkveni govor (gl.18) i eshatološki govor (gl.24-25). Matejevo je Evanđelje građeno na tih pet velikih govora i prema tome daje nam pouke kako se ulazi u Božje kraljevstvo, kako se ide u ostvarivanje misije, kako se ponaša u Crkvi, da nas napokon suoči s posljednjim ciljem i svršetkom vremena. U tom je smislu to Evanđelje sustavno, sređeno, te služi solidnoj katehetskoj pouci.
No, u Matejevu Evanđelju nisu grupirani samo Isusovi govori već i djela. Tako su od 8. do 10. gl. skupljena na jedno mjesto Isusova čudesa, koja se opet sama u sebi dijele na tri nutarnje grupe, kao čudesa milosrđa i moći.
Evanđelje se sv. Mateja naziva i ‘Crkvenim Evanđeljem’. A to je zato što, opisujući pet velikih govora, opisuje i pet velikih koraka u oblikovanju Božjega kraljevstva, pokazujući na taj način, naročit interes za unutarnji život Crkve. Dok, na primjer sv. Luka svojim Evanđeljem želi povezati evanđeosko iskustvo s poviješću svijeta, dotle je sv. Matej zainteresiran nadasve da izgrađuje kršćanina unutar zajednice. U tom smislu glavna mu je briga razvijanje dimenzije crkvenosti. To se očituje u nekim zgodama što ih on jedini navodi, nadasve onima u 14. glavi i dalje.
Kao primjer za potvrdu netom rečenoga, možemo navesti zgodu, kako Petar hoda po vodi, koju spominje jedino Matej.  A ona mu služi da čitatelja-vjernika, malo-pomalo dovede do obećanja primata baš tome Petru (gl.16-18). Jedini Matej od evanđelista govori o ‘sagradit ću Crkvu svoju’ i o vlasti vezanja i odrješivanja. Matej je, dakle, nadasve zainteresiran ovom temom: onim što Crkva čini, i onim što će se događati u crkvenoj zajednici. U tom je smislu i po prisutnosti onih elemenata koje drugi evanđelisti nemaju Matejevo Evanđelje nazvano ‘crkvenim’.
Želimo li još više ući u mentalitet Mateja, pisca prvog Evanđelja, onda je dobro promotriti njegovu posljednju stranicu u kojoj je opisano kako Isus šalje apostole u svijet. Ta je stranica ključ čitavoga Matejeva Evanđelja, jer prikazuje Uskrsno otajstvo, moć Krista koji je umro i Uskrsnuo, Njegovu moć u Crkvi. “Dana mi je sva vlast, nebeska i zemaljska. Zato idite i učinite sve narode učenicima mojim! Krstite ih u ime Oca i Sina i Duha Svetoga! Učite ih da vrše sve što sam vam zapovjedio! Ja sam s vama u sve vrijeme do svršetka svijeta” (Mt 28,18-20).
Tu je, doista, vrhunski trenutak Isusova života. On stoji između Isusove povijesti do tog trenutka, od Njegova rodoslovlja, rođenja, propovijedanja, muke, smrti i uskrsnuća, te života Crkve koja će propovijedati, naučavati i krstiti sve do konca vremena. U tom je životu Crkve najutješnija istina: “Ja sam s vama u sve vrijeme ― do svršetka svijeta.”
Od 954. godine njegove se relikvije nalaze u Salernu, u Italiji, a oko 1080.g. položene su u crkvu podignutu njemu u čast, koju je osobno posvetio papa Sv. Grgur VII. Uz njega na slikama često je anđeo koji drži pero.
Ime Matej je hebrejskoga porijekla i znači “Božji dar”.
Zaštitnik je grada Salerna i Triera (Njemačka), bankara, knjigovođa i poreznika, zaštitara.

Josip Antolović SJ/Bitno.net

Molitva: Bože, u neizrecivom naumu svoga milosrđa izabrao si carinika Mateja za apostola svome Sinu. Daj da i mi njegovim primjerom i zagovorom odgovorimo svome  kršćanskom pozivu i odlučno idemo za tobom. Po Gospodinu našem Isusu Kristu, Sinu tvome, koji s tobom živi i kraljuje u jedinstvu Duha Svetoga, Bog, po sve vijeke vjekova. Amen. Preuzeto s / Bitno.net


Vaš Radio Marija Bosne i Hercegovine!

Share

Frekvencije

FM Sarajevo,Travnik, N. Travnik i Vitez 103,3 MHz » FM Banja Luka 98,9 MHz » FM Mostar i okolica 89,4 MHz » FM Jajce; 101,2 MHz » FM Fojnica, Visoko te dijelovi općina Kreševo i Kiseljak 97,8 MHz » FM Žepče, Maglaj i Zavidovići 105,7 MHz » Putem interneta: www.radiomarija.ba » Pretplatnici HT ERONETA, putem HOME TV » Pretplatnici BH TELECOMA putem MOJA TV

Program uživo

Nedjelja, 15.10.2017. 

 

00:00h Andjeo Gospodnji + Pjesma Rajska Djevo kraljice Hrvata
00:05h Glazba + Meditacija 
00:15h Krunica slavna otajstva + Posvetna molitva Srcu Marijinu
01:00h Emisija: U Duhu s Kristom /Zajednica u Duhu s Kristom/
02:00h Zvučna Biblija
03:00h Krunica Božanskom Milosrđu + Litanije Božanskom Milosrđu
04:00h Emisija: Klanjanje Križu /Župa Vitez/R/
05:00h Čitamo knjigu
05:15h Svetac dana + Imendan 
05:30h Misli za svaki dan
06:00h Zvona + Anđeo Gospodnji
06:10h Molitva krunice - nakane apostolata molitve
JUTARNJI PROGRAM
07:00h Jutarnja Božanskog Časoslova
08:30h Svetac dana 
08:30h Svetac dana + Imendan
09:00 Put uzbrdo /Zrinka Milanović/
10:00h Pregled katoličkog tiska /Jure Škegro/
10:30h            
Sveta Misa /katedrala Srca Isusova - Sarajevo/
POSLIJEPODNEVNI PROGRAM
12:00h Zvona + Podnevne molitve
12:30h Čitamo knjigu
12:45h Iz riznice duha /Draženka Tole/
13:00h

Emisija: Bosna Srebrena /FMC Svjetlo Riječi/

14:00h

14:30h

Etno minute /Mario Pinjuh/

Upoznajmo župe /don Ivan Ravlić/

15:00h Krunica Božanskog Milosrđa

16:00h

Krunice - slavna otajstva /Ivan Pavao II/
17:00h Najava programa
17:05h Papa nam govori
17:30h Večernja iz Božanskog Časoslova
18:00h            
Obraćajmo se i vjerujmo
18:50h             
Vijesti radija Vatikan
19:30h
19:40h

Svetac dana 
Priča za laku noć /Martina Zovko/

VEČERNJI PROGRAM
20:00h Emisija: Uvijek nedjeljom /Ivica Ursić/
21:00h Krunica
22:00h Radio Vatikan - vijesti na hrvatskom jeziku /R/
22:40h Najava sutrašnjeg programa
23:00h Put uzbrdo /Zrinka Milanović/

rmwf 2014b

rmwf mariathon a


Ljubav, ona je ili jača od smrti ili uopće nije ljubav. Ako se u Kristu pokazala jačom od smrti, pokazala se zato što je bila ljubav za druge. (Benedikt XVI.)


Što najrađe slušate na Radio Mariji?

Emisije

vote

Molitve

vote

Glazbu

vote
Total votes: 2803

Glasujte za pjesmu mjeseca - lipanj 2016.:

Pustinja /fra Marin Karačić/

vote

Opomena /Frama Mostar/

vote

Zaštiti me /VIS Mihovil/

vote
Total votes: 27

Glasujte za emisiju tjedna 06. - 13. lipanj 2016.:

Isusove Parabole /mons. Mato Zovkić/

vote

Uoči nedjelje /Ivica Ursić/

vote

Put uzbrdo /Zrinka Milanović/

vote

U potrazi za blagom nebeskim /Dragana Lasica/

vote
Total votes: 579

  

designer17