Bez hranjenja ne bismo preživjeli. Kako se hranimo odražava kakav stil života imamo. Kad se razbolimo uz lijekove često dobivamo upute o tome što smijemo jesti a koja hrana nam šteti. Jelo i piće određuju naše metaboličke procese, ono što konzumiramo postaje dio nas, dugoročno nastajemo mi. Evanđelje kao uputa za životno zdravlje napominje kako je Isus za sebe kaže: „Ja sam kruh živi koji je s neba sišao“. Uporno inzistira: „Ako ne jedete tijela Sina Čovječjega i ne pijete krvi njegove, nemate života u sebi, kruh koji ću ja dati tijelo je moje za život svijeta“. Krist nam nije obećao kako ćemo biti bez patnje, stradanja i umiranja ali nam daje utjehu da će biti uz nas u momentima nevolje, nesreće ili stradanja. Ne traži od nas tek da živimo njegov nauk, da slijedimo njegove propovijedi, da u djelo sprovodimo zadani program, sam je svojim životom sve potvrdio. Nailazio je na nerazumijevanja, odbacivanja i ponižavanja, tjelesna, duhovna, društvena, što nas oslobađa od negodovanja da sami prođemo kroz slična stanja.
S obzirom na događanja, zbivanja i stanja u svijetu, skloni smo tražiti uzroke, naročito kad su u pitanju velike katastrofe. Uzročnik nevolje postaje žrtvom a Krist sebe stavlja za žrtvu te mi koji živimo po Kristu žrtvujemo sami sebe u ime Božjega sina. Kod poraza u sportu krivac za gubitak je sudac, jedan igrač ili loš potez, vjernici za svoje grijehe krive sotonu i tako sebe opravdavaju. Tjelesno, duševno i duhovno tako lakše podnosimo nepravde našega svijeta, traume, frustracije i nelagode sjedinjujemo s onima koje je podnio Isus i prije nego se dogode. Sjedinjavanje se događa u potpunosti jer smo hranjeni Kristovim tijelom i ojačani, liječeni i učeni njegovom žrtvom što smo je primili svetim znakom koji se zove pričest. Sakramenti su simboli Božje nazočnosti u svijetu. Sakrament euharistije označava Isusovu žrtvu u svijetu, a svečano se događa u obredu kojega nazivamo sveta misa.
Piše: fra Mijo Šuman, vikar u župi Dolac kod Travnika
Misa je gozba ljubavi s Bogom u kojoj primamo božansku pouku i združujemo se s božanskom materijom kako se navodi u prvom čitanju kad se mudrost izjednačava s gozbom. Psalam 34. poziva: „kušajte i vidite kako je dobar Gospodin“, drugo misno čitanje, poslanica potiče na razgovor uz pomoć duhovnih pjesama i poziva na mudrost umjerenosti u konzumaciji. Svečana proslava sakramenta euharistije naziva se misa i ona je koncipirana kao: kajanje za grijehe, davanje slave Bogu pjesmama, slušanje božanske pouke iz Svetoga pisma. U drugom dijelu mise sjećamo se i zahvaljujemo Gospodinu za veličanstvena djela spasenja vjerničkom narodu i nama osobno i na vrhuncu primamo žrtvovano tijelo Kristovo u obredu pričesti.
Izvor: RM BiH
Objavljeno: 18. 8. 2024.