icn2.png

Frekvencije:» FM Sarajevo,Travnik, N. Travnik i Vitez 103,3 MHz» FM Banja Luka 98,9 MHz» FM Mostar i okolica, Široki Brijeg 89,4 MHz» FM Jajce; 101,2 MHz» FM Fojnica, Visoko te dijelovi općina Kreševo i Kiseljak 97,8 MHz» FM Žepče, Maglaj i Zavidovići 105,7 MHz» Livno, Kupres i Tomislavgrad 94.6 MHz» Ljubuški i Čapljina 94.7 MHz i Stolac 89.4 MHz» Pretplatnici HT ERONETA, putem HOME TV» Pretplatnici BH TELECOMA putem MOJA TVProgram uživo:Slušajte

ficn ficn ficn ficn ficn

logo

Mediji oblikuju stvarnost. Oni su vrlo bitan društveni kanal komunikacije i imaju esencijalnu ulogu u svakom društvu. Nažalost zbog značajnosti koju nose vrlo često su na udaru te mnogi pokušavaju njima ovladati zbog potencijalne moći koju u njima vide. Upravo zbog spomenute činjenice često nisu neutralni. Mediji formiraju, a ne informiraju. Ne dajući svima isti prostor, tako kreiraju stvarnost te stavljajući u fokus nešto, oni usmjeravaju u kojem smjeru će ići i naše razmišljanje i percepcija zbilje. Vršeći selekciju informacija oni svjesno i smišljeno oblikuju javno mnijenje.

medijska-pismenost-poziv-ek-960x640.jpg

Foto: medisjkapismenost.hr

Svaka vijest je konstruirana od strane nekoga.

Bitan je sadržaj informacije, ali je bitna i forma i mjesto i vrijeme i način na koji se prenosi. To sve utječe na našu percepciju stvarnosti. Mediji su domišljati i koriste razne kreativne tehnike kako bi prodali svoj proizvod kao gotovu priču. Koriste se i boje, zvuk, pokret, glas, svjetlo, kontrast i glazba kako bi djelovali sugestivno. Sve je to psihološka igra koja nam oblikuje i konstruira našu realnost.

Danas mnogi imaju pristup medijskom prostoru. Gotovo svi mogu javno pisati o bilo čemu i najbolji primjer su možda društvene mreže. Kažu ograničen um i neograničen internet je veoma opasna kombinacija. Izjednačavaju se stručnjaci i laici u nekom području. Recimo svi pišu o tome treba li se cijepiti, zašto treba, zašto ne treba…

Mediji plasiraju određene vijesti s već unaprijed zadanim ciljem koji bi trebao proizvesti određene reakcije ili stvoriti određenu klimu.

 

Kolumna: Žena i mediji

IMG-20230504-WA0040.jpg

Piše: Vanja Ivković, mag.teologije

 

Rekla bih da je subjektivnost posebno izražena na raznim internetskim portalima. Takoðer mnogi od njih često djeluju po principu copy -paste. Zanimljivi su komentari ljudi, koji nekako se čini, na bilo koju temu (bilo da se radi o sportu, glazbi, politici, religiji..) reagiraju izljevom mržnje i imaju taj jedan nacionalistički narativ koji je opterećen strahom i antipatijom prema drugom i drugačijem.

Ljudi kao da samo čekaju da se uhvate za neku temu i onda pišu ono što nose u sebi cijelo vrijeme.

Vrlo su bitni primatelji poruke. Različiti ljudi neće isto shvatiti istu poruku. Pored ostalih razlika, inteligencije, političkih ili religijskih uvjerenja bitno je recimo da li ih poruka osobno dotiče ili ju promatraju samo kao činjenicu. Nadalje, također je važno je, jesu li uopće osjetljivi na tekst ili nije uopće u fokusu njihovog interesa. Bitno je što je kome važno i imam li osobno odnos naspram toga.

Kada nešto slušamo ili čitamo, trebamo voditi i računa o tome tko nam prenosi informaciju i bitan je kontekst. Odnosno bitno je tekst (informaciju) staviti u kontekst.

Bitno je da poslušamo i suprotnu stranu ili više strana, jer istina bi mogla biti negdje između.

Također je važno da budemo svjesni, da ne postoji samo ono što je napisano ili medijski eksponirano, postoji i ono sto se dogodilo, a nije zabilježeno. Mediji ne mogu obuhvatiti cijelu zbilju, ali je problem zašto se baš nešto selektira i ono postaje informacija.

Kao primjerice i sveti tekstovi, zašto je baš taj tekst izabran ući u kanon, a ne neki drugi. Velika je tu odgovornost na onomu tko to bira.

Bitno je kritički slušati/čitati sadržaje koji nam se plasiraju. Neki mediji imaju za cilj uvjeriti nas i stvoriti nam potrebu možda i za nekim proizvodom/uslugom koja nam zapravo i ne treba.

Izvor: RM BiH

Objavljeno: 04.svibnja 2023.

Program

02:00 Rubrika: Upoznajmo Bibliju/R
02:30 Komentar dnevnog evanđelja
03:00 Krunica Božjeg Milosrđa + Litanije Božjem Milosrđu
03:45 Rubrika: Meditacije i nagovori/fra Goran Azinović
04:00 Venite adoremus/p.Mato Anić/R
05:00 Rubrika: Čitamo knjigu: Snaga Ljubavi/Jan Dobraczyński/naratorica Antonela Miloš/R
05:30 Rubrika: Svetac dana + imendana
06:00 Zvona + Kraljice neba
06:15 Nakane apostolata molitve + sveta krunica/slavna otajstva
06:45 Komentar dnevnog evanđelja
07:00 Misa: Crkva Svih Svetih, Livno
07:30 Božanski časoslov/jutarnja molitva

Udruga „RADIO MARIJA”

u Bosni i Hercegovini

Zagrebačka 18, 71000 Sarajevo

Intesa Sanpaolo Banka BiH

Obala Kulina Bana 9A

71000 Sarajevo, BiH

Broj računa: 154 160 20019 77216

Za uplate iz inozemstva:

SWIFT CODE: UPBKBA22

IBAN: BA391541602001977126

 

Kontakt

info@radiomarija.ba

Studio Sarajevo:

+387 33 263 055 (Redakcija)

+ 387 260 260 (Program uživo)

Studio Mostar:

Blajburških žrtava 33 E

+387 36 312 401 (Redakcija)

+387 36 312 400 (Program uživo)

Kršćanski glas u tvome domu i u svijetu