Koliko je nebo visoko nad zemljom i kako je Bog velik nasuprot čovjeka, tako su i pogledi Božji uzvišeniji naspram ljudskih. Sveti Petar, nakon što je pohvaljen jer je Isusa prepoznao kao Sina Božjega, biva pogrđen zato što ne prihvaća Božje planove. Bogu se molimo obično se za izgubljeno zdravlje, za uspjeh na poslu, za pobjedu nad neprijateljima i ove molitvene nakane odaju naše želje. Rijetko, ponekad ili nikada ne molimo za spoznaju Božjega programa u našem životu, umišljamo da smo pametniji od njega. Naš život koncipiran je konkurentski, uspoređujemo svoju sreću s tuđim blagostanjem, svoju snagu sa slabostima drugih osoba pa čak i svoju propast s nečijom propalošću. Pobjeda je naša opsesija, nevažan je način, nebitna su sredstva, zanemarujemo cijenu. Isus pak upitno upozorava: što koristi steći sav svijet a sebi nauditi. Ovo prekasno shvate popularne ličnosti koje se usrećuju pljeskom svjetine, roditelji posvećeni poslu dok zanemaruju svoju djecu, karijeristi kad svoje ciljeve usmjere sviđanju nadređenih.
Foto: Shutterstock
Terorizam, inflacija, recesija k tomu problemi ekologije, epidemije, ekonomije te osobna nezadovoljstvo na radnom mjestu, u susjedstvu ili sa supružnikom stvaraju osjećaj tjeskobe. Kao što je prije sto godina čovjek bio neuk, neupućen i neinformiran u stanje svijeta, tako su danas ljudi prepametni, prepotentni i preopterećeni nesređenim spekulacijama. Činjenica je da standard života nikada nije bio povoljniji: siti smo, situirani, odjeće ima na pretek, no ni odjeća za neke nije dovoljno trendovska što im stvara potištenost. U svakom slučaju ne smijemo dopustiti javnom mnijenju, medijima i manipulatorima da nam nameću vrijednosti, ne smijemo umišljati kako smo mi spasitelji i da svijet volimo više nego Bog. Valja nam se suočiti sa situacijom, odreći naših misli, pa i samih sebe te uzeti svoj križ i krenuti za Kristom jer očigledno u slavi i bogatstvu više je problema nego zadovoljstva.
Piše: fra Mijo Šuman, vikar u župi Dolac kod Travnika
Umjesto da budemo zavedeni od svijeta prvo misno čitanje potiče da dopustimo biti zavedeni od Boga zajedno sa prorokom Jeremijom. Psalam opjevava božansku moć za kojom žudimo, koju promatramo, koja se u nama ostvaruje pa je zbog toga bogoštovljem veličamo. U drugom čitanju kroz poslanicu sv. Pavla Rimljanima pozvani smo Boga slaviti ne samo simbolički u bogoslužju nego i žrtvovanjem svoga bića. Ultimativno pitanje je vjerujemo li da je Bog gospodar povijesti? Mlaki vjernik je poput čovjeka koji pozove graditelja u svoj posjed a onda se uzruja jer mu je polje razrovano. Istinski vjernik spokojno promatra kaljužu u gradilištu jer zna kako je to prolazna faza da bi imao lijepu kuću.
Izvor: RM BiH
Objavljeno: 03.rujna 2023.