Mnoge prljavštine ne možemo izbjeći, te je potrebno ojačati imunitet kako bismo se očuvali od brojnih bolesti. Djeca trebaju naučiti rješavati vlastite probleme i zaštititi se od nepodobnog ponašanja, unatoč odgojnim mjerama. Na meteorološku situaciju ne možemo utjecati nego se moramo prilagoditi klimatskim datostima. Evanđelje upozorava kako živeći u svijetu nailazimo na nepovoljnu situaciju, ipak, Krist nas štiti od Zloga. Predao nam je istinu svoje riječi i u molitvi nas posvetio zaštitom imena Božjeg. Riječi bilo kojeg jezika nisu samo skup slova koji opisuju određeni pojam, stvar, događaj ili pojavu. Nazivi pojmova jednog naroda međusobno su povezani a među različitim jezicima nalazimo sličnosti. Jezik na skriven način otkriva prirodnost, porijeklo, nepatvorenost, podsvjesnost, primordijalnost izričaja. Kako Boga zamišljamo, opisujemo i određujemo mnogo govori o nama samima i uvelike određujemo vlastito postojanje.
U našem jeziku riječ Bog slična je riječi bogatstvo jer Bog je bogat, što s druge strane otkriva pogrešan pristup religiji. U opasnosti smo povjerovati kako su bogati ljudi bliski Bogu, jer blagoslov dolazi od riječi blago. U mentalitetu slavenskih istočnoeuropskih naroda nalazi se napetost priklanjanja ideologiji koja označava blago, bogatstvo i imanje. Germanski narodni jezici sveto biće označuju riječju God, Gott, Gud što znači „Onaj kojeg se zove u pomoć“. Termin tumači sklonost naroda da se obraćaju božanstvu koji im koristi: osobno, kolektivistički, avangardno. Klasični jezici grčki, latinski i ini koji su iz njih proizašli Boga nazivaju Theos, Deus, Dio, Dios, Dieu što ima korijen u dvojnom gledanju na svijet. Na njihovim jezicima pisani su sveti spisi u kojima se opisuje podvojenost na materijalni i duhovni svijet. Poseban je albanski jezik, kojega smatraju sljedbenikom staroilirskoga govora, gdje Boga nazivaju Hyj (yll-zvijezda), Perëndia (zalazak) i Zot (gospodar).
Piše: fra Mijo Šuman, vikar u župi Dolac kod Travnika
Najstariji biblijski naziv za Boga je Elohim, riječ množine u značenju jednine, kao da se kaže bogovi označavaju jednoga Boga. Prelazak iz politeizma na vjeru u jednoga Boga predstavlja duhovnu revoluciju, što je rezultiralo jedinstvu naroda. U Mojsijevo doba Bog je nazvan Jahve u značenju „Onaj koji je s vama“ što se u našim redakcijama prevodilo ontološki „Onaj koji jesam“. Kasnija militaristička razdoblja u Sveto pismo uvode naziv Sabaot. Bog je nazvan „Gospodin nad vojskama“. Pobožni Židovi iz poštovanja prema Božjem imenu ispunjavajući drugu zapovijed Božju nazivali su Boga Adonai - Gospod. Isus Bogu daje originalan naziv i svojstva Abba - Otac - Tata, Onaj koji nam daje život, koji nas uzdržava, poučava, odgaja i voli. Tako se obraća Bogu u molitvi za svijet, za ljude, i za nas kao Kristova velikosvećenička molitva, pošto nam je predao svoju riječ. Molitva je upućena Bogu kao Ocu za vjernike u svijetu, kako bismo bili očuvani od zla i valja nam osobno i zajednički spoznati ovu istinu.
Izvor: RM BiH
Objavljeno: 12. 5. 2024.