Oblak, kiša i led su spoj dva atoma vodika i jednog atoma kisika, opisani formulom H2O. Osnovna materija života pri zemaljskim atmosferskim prilikama lako mijenja stanja. U našem jeziku naziva se prosto voda, riječju sličnoj imenici vođa i glagolu voditi. U ljudskoj svijesti Bog je označen kao glavni vođa jer vodi našu životnu sudbinu. Kao i voda koja pojavljuje u tri agregatna stanja u svijetu se Bog očitovao Trojstvom.
Foto: Luca Rossetti da Orta,Sveto Trojstvo, 1739./Wikipedia
Onostrano božanstvo koje se djeci predočuje kao ono koje živi u oblacima je Bog-Otac. Tako ga je imenovao Isus koji se osjećao i prikazivao kao Božji sin, Sin čovječji, Bogočovjek. Odnos božanske i čovječje naravi u osobi Krista objašnjen je na crkvenom saboru u Kalcedonu 451. g. Temeljne postavke su: Krist je pravi Bog i čovjek, iste biti Ocu po božanstvu i nama po čovještvu. U jednoj osobi su dvije naravi: nepomiješane, nepretvorene, neodvojene i neodjeljive. Od Oca i Sina proizlazi Duh Sveti što se određuje i ispovijeda Nicejsko-carigradskim saborom 325./381. g. Prva božanska osoba zamišlja se kao Bog koji stvara svijet, čovjeka, određuje principe kao zakonitosti. Isus iz Nazareta se u povijesti spasenja tretira kao spasitelj, svojim djelom otkupio je čovjeka u svijetu. Božji, Kristov, Duh Sveti predstavlja prisutnost božansku u aktualnom svijetu, vremenu i osobnosti. Pomaže nam posvećivanjem živjeti Božji zakon i Kristovo evanđelje u našim konkretnim prilikama.
Piše: fra Mijo Šuman, vikar u župi Dolac kod Travnika
Čovječanstvo se naprezalo spoznati istinu o Bogu. Biblijske pripovijesti nastajale su u mnogobožačkim kulturama. Ipak, Sveto pismo ističe spoznaju o Bogu kao jedinstvenom biću. Knjiga Ponovljenog zakona potiče na ponovno promišljanje o objavi Božjoj. Naglašava se veličanstvenost objavljenih istina, Bog je na nebu i na zemlji i drugoga nema. Prvo misno čitanje predstavlja obnovu i ponavljanje Mojsijevog nauka o jednom pravom Bogu. Drugo misno čitanje svetkovine Presvetog Trojstva je odlomak pisma svetog Pavla kršćanima u Rimu. Kratko i vješto opisuje Trojstvo, vjerničku spremnost na trpljenje poradi proslave Božje. Odlomak iz Matejevog evanđelja donosi Kristov nalog učenicima krštenja u ime Trojstva. Isus se predstavlja kao autoritet koji ima vlast na nebu i zemlji te obećava biti uz učenike do svršetka svijeta. Psalam 33. pohvala je providnosti, pouzdano predanje u božansko vođenje. Kršćanin je kršten vodom u ime Trojstva: Boga-Oca, Sina i Duha Svetoga, naša se duša nada. Bog je kao Sunce na nebesima, šalje Krista kao zrake svjetla i polučuje energiju topline kao Duh Sveti.
Izvor: RM BiH
Objavljeno: 26. 5. 2024.