icn2.png

Frekvencije:» FM Sarajevo,Travnik, N. Travnik i Vitez 103,3 MHz» FM Banja Luka 98,9 MHz» FM Mostar i okolica, Široki Brijeg 89,4 MHz» FM Jajce; 101,2 MHz» FM Fojnica, Visoko te dijelovi općina Kreševo i Kiseljak 97,8 MHz» FM Žepče, Maglaj i Zavidovići 105,7 MHz» Livno, Kupres i Tomislavgrad 94.6 MHz» Ljubuški i Čapljina 94.7 MHz i Stolac 89.4 MHz» Pretplatnici HT ERONETA, putem HOME TV» Pretplatnici BH TELECOMA putem MOJA TVProgram uživo:Slušajte

ficn ficn ficn ficn ficn

logo

Filip, prvi čovjek koji je nosio titulu vojvode od Orléansa, rođen je prvog srpnja 1336. godine. Bio je sin francuskog kralja Filipa VI. i praunuk znamenitog kralja svetog Luja IX. (jedinog francuskog kralja koji je proglašen svecem Katoličke Crkve). Titulu vojvode od Orléansa dobio je Filip kao mlađi kraljev sin, dok je njegov stariji brat postao očevim nasljednikom na kraljevskom prijestolju. Zatim je stoljećima postojala tradicija dodjeljivanja titule vojvode od Orléansa mlađem kraljevom sinu, i to onom koji je prvi po starosti iza prestolonasljednika. Ta je tradicija bila gotovo potpuno analogna onoj po kojoj se u Engleskoj drugom najstarijem kraljevom sinu dodjeljivala titula vojvode od Yorka.

Dakako, titula vojvode od Orléansa dobila je naziv po gradu Orléansu na rijeci Loire. Naime, taj grad smješten južno od Pariza bio je u sastavu francuske kraljevske domene (teritorija pod izravnom kraljevom vlasti, a ne pod vlasti njegovih vazala), čak i u vremenima kad je ona bila najmanjeg opsega. Stoga je naslov vojvode od Orléansa bio primjeren za drugog kraljevog sina. Inače, zanimljivo je da je francusko ime grada Orléansa nastalo od latinskog naziva za taj grad – Aurelianum.

Filip, prvi vojvoda od Orléansa, umro je 1376. godine, u dobi od 40 godina. Nakon njega je čak dvadesetak francuskih prinčeva, pripadnika kraljevske dinastije, ponijelo titulu vojvode od Orléansa, a 1830. došao je jedan od njih – Luj Filip – čak i na francusko kraljevsko prijestolje.

-

Bitka na Sommei bila je jedna od najvećih bitaka Zapadnog fronta u Prvom svjetskom ratu. Počela je 1. srpnja 1916. u sklopu velike britansko-francuske ofenzive protiv Nijemaca. Somme je rijeka u sjevernoj Francuskoj, duga 245 km. Izvire istočno od grada Saint-Quentina i utječe u La Manche.

Glavni napad odvijao se istočno od mjesta Albert, gdje su Saveznici prethodno postavili eksploziv i napravili krater. Saveznici su bili uvjereni da su uništili Nijemce neprestanom paljbom duž linije dugačke 26 kilometara te su se prekinuli paljbu. Počeli su se približavati njemačkim položajima, a Nijemci su postavili strojnice i ubili velik broj nebranjenih britanskih vojnika. Nijemci su saznala za napad od obavještajne službe te su se stigli pripremiti. Druga lokacija napada bila je sjeverno od Thiepvala i Ovillersa. Britanci su napali njemačku pričuvnu diviziju, ali je njoj u pomoć stigla divizija Burkhardt. Iako su tog dana Nijemci izgubili položaje, do navečer su ih vratili. 

Bitka je trajala više od četiri mjeseca i završila 18. studenog bez pobjednika. Procjenjuje se da je stradalo oko milijun osoba i time je Bitka na Sommei najveća bitka Zapadnog bojišta po broju žrtava. Prvog dana Bitke Britanci su izgubili 19.000 vojnika. Neki podatci čak govore da je samo u prvih pola sata Bitke poginulo 8.000 vojnika, a 36.000 je ranjeno. Neke su pukovnije prepolovljene, čitave divizije uništene.U britanskoj se povijesti prvi dan Bitke na Sommei naziva “najcrnji dan britanske vojne povijesti”. 

Kasnije tijekom Bitke Britanci su prvi put upotrijebili tenkove dok su bili još u testnoj fazi.

-

Dana 1. srpnja 1903. godine započelo je prvo biciklističko natjecanje Tour de France. Uz talijanski Giro d’Italia to je postalo najprestižnije biciklističko natjecanje. Za usporedbu, Giro d’Italia počeo se održavati 1909. godine, a kao što je talijansko natjecanje pokrenuto radi povećanja prodaje sportskih novina La Gazzetta dello Sport, tako je i Tour de France pokrenut radi povećanja naklade novina L’Auto. Radilo se o sportskim novinama, čiji je naslov održavao tadašnju okupiranost automobilskim sportom, no te novine nisu bile ograničene na automobilizam. Novine L’Auto vodile su u to vrijeme konkurentsku bitku s novinama Le Vélo, a Tour de France doista im je pomogao pri povećanju naklade. Dapače, konkurentski Le Vélo već je sljedeće godine propao.

Prvi Tour de France vozio se od 1. do 19. srpnja 1903. godine, a imao je šest etapa. Na njegovom je startu sudjelovalo 60 biciklista, a pobijedio je Maurice Garin, 32-godišnji Francuz. On je prošao svih šest dionica Tour de Francea za ukupno 94 sata 33 minute i 14 sekundi, po čemu je bio čak oko tri sata ispred sljedećeg najbržeg natjecatelja, Luciena Pothiera. Prvi se Tour de France vozio na ukupnoj duljini od 2.428 kilometara, a etape su završavale redom u Lyonu, Marseilleu, Toulouseu, Bordeauxu, Nantesu i Parizu, gdje je bio i sveukupni cilj utrke.

Od ostalih događaja izdvajamo:

Pripremio: Dražen Janko

Program

07:00 Božanski časoslov/jutarnja molitva
07:45 Rubrika: Male priče za dušu/ Ivana Stanić Čović
08:00 Rubrika: Svetac dana i Imendan
08:40 Rubrika: Upoznajmo Bibliju
09:00 Gospina krunica -slavna otajstva
09:40 Rubrika: Čitamo knjigu: Kako me je Bog vodio/Anton Puntigam/narator Noa Strinić
10:00 Emisija: Ja sam trs, a vi loze/Mirjana Arslan/R
11:00 Misa - katedrala Marije Majke Crkve, Mostar
11:50 Litanije Milosrdnom Isusu, molitva sv.Josipu, molitva Jubileja 2025.
11:55 Duhovna misao
12:00 Kraljice neba, srednji čas, molitva sv. Mihaelu arkanđelu, posvetna molitva Radio Marije
12:20 Rubrika: Svetac dana i Imendan

Udruga „RADIO MARIJA”

u Bosni i Hercegovini

Zagrebačka 18, 71000 Sarajevo

Intesa Sanpaolo Banka BiH

Obala Kulina Bana 9A

71000 Sarajevo, BiH

Broj računa: 154 160 20019 77216

Za uplate iz inozemstva:

SWIFT CODE: UPBKBA22

IBAN: BA391541602001977216

 

Kontakt

info@radiomarija.ba

Studio Sarajevo:

+387 33 263 055 (Redakcija)

+ 387 260 260 (Program uživo)

Studio Mostar:

Blajburških žrtava 33 E

+387 36 312 401 (Redakcija)

+387 36 312 400 (Program uživo)

Kršćanski glas u tvome domu i u svijetu