U organizaciji Katehetskog ureda Vrhbosanske nadbiskupije i Nadbiskupijskog centra za pastoral mladih „Ivan Pavao II.“ u prostorijama Centra od 15. do 17. studenog organiziran je seminar i duhovna obnova za vjeroučitelje Vrhbosanske nadbiskupije
U organizaciji Katehetskog ureda Vrhbosanske nadbiskupije i Nadbiskupijskog centra za pastoral mladih „Ivan Pavao II.“ u prostorijama Centra od 15. do 17. studenog 2024. organiziran je seminar i duhovna obnova za vjeroučitelje Vrhbosanske nadbiskupije, izvijestili su iz Katehetskog ureda Vrhbosanske nadbiskupije.
Nadovezujući se na prošlogodišnji seminar, i ovogodišnja je tema bila „Novi kurikulum nastavnog predmeta Katolički vjeronauka“, s naglaskom na vrednovanje u nastavi prema ishodima.
Susret je započeo u večernjim satima pozdravom i dobrodošlicom predstojnika dr. sc. don Tome Mlakića i ravnatelja Centra dr. sc. vlč. Šime Maršića. Nakon zajedničkog objeda vjeroučitelji su se susreli sa župnicima žepačkog kraja preč. Predragom Stojčevićem i fra Željkom Brkićem, na temu „Odnos/suradnja vjeroučitelja i župnika“. „Ističući važnost poslanja vjeroučitelja, koje proizlazi iz krsne milosti, najvažniji je cilj životom, ponašanjem, riječima pokušati dati mladima Krista kako bi Ga služili. Na tom putu, potrebna je zajednička suradnja kroz otvorenu komunikaciju i župnika i vjeroučitelja, uz realna očekivanja i jednih i drugih“, istaknuto je tom prigodom.
Drugi dan je središnja tema bilo uvođenje novog kurikuluma u nastavu Katoličkog vjeronauka. Na početku su voditelji radionica Ivana Hac, vjeroučiteljica u Obrtničkoj školi u Osijeku, i Ivan Mikolić, ravnatelj Katoličke škole u Virovitici, nadovezujući se na prošlogodišnju temu seminara o ishodima, objasnili način vrjednovanja prema kurikularnom pristupu. Pojašnjeno je da novi kurikulum u središte stavlja učenika i vrjednovanje proizlazi iz samih ishoda. Kroz tri radionice „Vrednovanje u predmetu Katolički vjeronauk“, „Povratna informacija i metode formativnog vrednovanja“ i „Rubrike i sumativno vrednovanje“, vjeroučitelji su imali priliku uočiti razliku između dijagnostičkog, formativnog i sumativnog vrjednovanja, odnosno razlikovanje vrjednovanja kao učenje, vrjednovanja za učenje i vrjednovanja naučenog. „Za kvalitetno i potpuno vrjednovanje nužno je postići konstruktivno poravnanje, da su ishodi i ono što se vrjednuje izjednačeni. Bilo koja vrsta vrjednovanja daje povratnu informaciju i učeniku i roditeljima te ona treba biti precizna, konkretna, usmjerena na aktivnost a ne na osobu. Kvalitetna povratna informacija liječi demotiviranost kod učenika“, rečeno je tom prigodom.
Nakon stručnog dijela i završetka radionica, večernje euharistijsko slavlje u kapelici Centra predmolio je pastoralni suradnik don Mislav Anton Botica, uz koncelebraciju don Šime Maršića i don Ivana Karače.
Posljednji dan seminara započeo je duhovnim impulsom fra Mire Relote. U susretu s vjeroučiteljima fra Miro je sudionicima nastojao posvijestiti važnost poslanja i svjedočenja katoličke vjere u svakodnevnom radu s djecom i mladima. „Biti vjeroučitelj ne znači samo navješćivati i prenositi, nego, napose, živjeti vjeru. Velika je odgovornost na svima jer se posebno u današnjem vremenu prati sve. Potrebno je biti jasan u nastupu i dobro se pripremiti da se ništa ne bi izvuklo iz konteksta. Jedino izgarajući jedni za druge može se pomoći djeci i mladima da upoznaju i sve više vole Gospodina“, kazao je, između ostaloga, fra Miro.
Susret je završio slavljenjem euharistije koju je predmolio provincijal Franjevačke provincije Bosne Srebrene fra Zdravko Dadić, uz koncelebraciju don Šime Maršića, fra Mire Relote i don Mislava Antona Botice
Izvor: kuvn.ba
Objavljeno: 20. 11. 2024.