icn2.png

Frekvencije:» FM Sarajevo,Travnik, N. Travnik i Vitez 103,3 MHz» FM Banja Luka 98,9 MHz» FM Mostar i okolica, Široki Brijeg 89,4 MHz» FM Jajce; 101,2 MHz» FM Fojnica, Visoko te dijelovi općina Kreševo i Kiseljak 97,8 MHz» FM Žepče, Maglaj i Zavidovići 105,7 MHz» Livno, Kupres i Tomislavgrad 94.6 MHz» Ljubuški i Čapljina 94.7 MHz i Stolac 89.4 MHz» Pretplatnici HT ERONETA, putem HOME TV» Pretplatnici BH TELECOMA putem MOJA TVProgram uživo:Slušajte

ficn ficn ficn ficn ficn

logo

Na redovnoj općoj audijenciji u srijedu 18. prosinca papa Franjo započeo je ciklus kateheza na zajedničku temu "Jubilej 2025. Isus Krist naša nada". Donosimo u cijelosti prvu Papinu katehezu u novom ciklusu na temu „Isusovo rodoslovlje (Mt 1, 1-17). Ulazak Sina Božjega u povijest“.

cq5dam.thumbnail.cropped.750.422-3-3.jpeg

FOTO: Vatican Media // Papa Franjo na općoj audijenciji u Dvorani Pavla VI.

 

PAPA FRANJO

OPĆA AUDIJENCIJA

Dvorana Pavla VI.

Srijeda, 18. prosinca 2024.

CIKLUS KATEHEZÂ: Jubilej 2025.

Isus Krist naša nada

I. Isusovo djetinjstvo

1. Isusovo rodoslovlje (Mt 1, 1-17)

Ulazak Sina Božjega u povijest

Čitanje: Mt 1, 1-3.15-16

 

Rodoslovlje Isusa Krista, sina Davidova, sina Abrahamova. Abrahamu se rodi Izak. Izaku se rodi Jakov. Jakovu se rodi Juda i njegova braća. Judi Tamara rodi Peresa i Zeraha. Peresu se rodi Hesron. Hesronu se rodi Ram […] Salmi Rahaba rodi Boaza. Boazu Ruta rodi Obeda. Obedu se rodi Jišaj. Jišaju se rodi David kralj. Davidu bivša žena Urijina rodi Salomona. […]Matanu se rodi Jakov. Jakovu se rodi Josip, muž Marije, od koje se rodio Isus koji se zove Krist.

U tekstu koji slijedi uključeni su i nepročitani dijelovi koje se također donosi kao da su izgovoreni.

Draga braćo i sestre, dobar dan!

Započinjemo danas ciklus kateheza koje će se odvijati tijekom čitave Jubilarne godine. Tema je „Isus Krist naša nada“: On je, naime, odredište našeg hodočašća i On sâm je put kojim nam je ići.

U prvom dijelu obrađivat će se Isusovo djetinjstvo o kojem nam pripovijedaju evanđelisti Matej i Luka (usp. Mt 1-2; Lk 1-2). Evanđelja djetinjstva govore o djevičanskom začeću Isusa i njegovom rođenju iz Marijina krila; podsjećaju na mesijanska proroštva koja se ostvaruju u njemu i govore o zakonskom očinstvu Josipa, koji Božjeg Sina „ucjepljuje“ u „deblo“ Davidove kraljevske loze. Isus nam je predstavljen kao novorođenče, dijete i adolescent, podložan svojim roditeljima i istodobno svjestan da je sav posvećen Ocu i njegovu Kraljevstvu. Razlika između dvojice evanđelista je u tome što dok Luka prepričava događaje onako kako ih Marija vidi, Matej to čini kroz oči Josipa, inzistirajući na očinstvu koje je bez presedana.

Matej svoje Evanđelje i cijeli novozavjetni kanon otvara „rodoslovljem Isusa Krista, sina Davidova, sina Abrahamova“ (Mt 1, 1). Riječ je o popisu imena koja su već prisutna u hebrejskim spisima, da bi se pokazala istina povijesti i istina ljudskog života. Naime, „Gospodinovo rodoslovlje sastoji se od istinite povijesti, gdje ima nekih imena koja su u najmanju ruku problematična i naglašava se grijeh kralja Davida (usp. Mt 1, 6). Sve, ipak, završava i cvate u Mariji i u Kristu (usp. Mt 1, 16)“ (Pismo o obnovi studija povijesti Crkve, 21. studenog 2024.). Javlja se, nadalje, istina ljudskog života koja prelazi s jednog naraštaja na drugi predajući tri stvari: ime koje sadrži jedinstveni identitet i poslanje; pripadnost jednoj obitelji i jednom narodu; i, na kraju, prianjanje vjerom uz Boga Izraelova.

Genealogija je književna vrsta, odnosno forma prikladna za prenošenje vrlo važne poruke: nitko sam sebi ne daje život, nego ga prima na dar od drugih; u ovom slučaju je riječ o izabranom narodu i onaj tko nasljeđuje polog vjere od otaca, u prenošenju života djeci, predaje im također vjeru u Boga.

Međutim, za razliku od rodoslovlja Starog zavjeta, gdje se pojavljuju samo muška imena, jer u Izraelu otac daje ime sinu, u Matejevu popisu među Isusovim precima pojavljuju se i žene. Nalazimo ih pet: Tamaru, Judinu snahu koja se, nakon što je ostala udovica, pretvarala da je bludnica kako bi osigurala potomstvo svom mužu (usp. Post 38); Rahaba, bludnica iz Jerihona koja omogućuje židovskim uhodama da uđu u obećanu zemlju i osvoje je (usp. Još 2); Ruta, Moapka koja, u istoimenoj knjizi, ostaje vjerna svojoj svekrvi, brine se za nju i postat će prabaka kralja Davida; Bat-Šeba, s kojom David čini preljub i koja mu, nakon što je ovaj dao ubiti njezina muža, rađa Salomona (usp. 2 Sam 11); i, konačno, Marija iz Nazareta, žena Josipova, iz kuće Davidove: od nje se rodio Mesija, Isus.

Prve četiri žene ne povezuje to što su grešnice, kako se ponekad govori, već to što su strankinja u izraelskom narodu. Ono što Matej iznosi na vidjelo jest da, kao što je napisao Benedikt XVI., „po njima… u Isusovo rodoslovlje ulazi svijet pogana, njegovo poslanje prema Židovima i poganima postaje vidljivo“ (Isusovo djetinjstvo, Milano-Vatikan 2012., 15).

Dok se četiri prethodne žene spominju uz muškarca kojeg su rodile ili muškarca koji im je otac, Marija dobiva poseban značaj: ona označava novi početak, ona sama je novi početak, jer u njezinoj povijesti protagonist rađanja nije više ljudsko stvorenje, nego je to sam Bog. To se jasno vidi iz glagola „rođen je“: „Jakovu se rodi Josip, muž Marije, od koje se rodio Isus koji se zove Krist“ (Mt 1, 16). Isus je Davidov sin, kojeg je Josip ucijepio u tu kraljevsku lozu i predodređen da bude Mesija Izraela, ali on je također sin Abrahama i žena strankinja te je, dakle, predodređen stoga da bude „Svjetlo pogana“ (usp. Lk 2, 32) i „Spasitelj svijeta“ (Iv 4, 42).

Sin Božji, posvećen Ocu s poslanjem objavljivanja njegova lica (usp. Iv 1, 18; Iv 14, 9), ulazi u svijet kao i sva djeca čovječja, tako da će ga u Nazaretu nazivati „sinom Josipovim“ (Iv 6, 42) ili „drvodjeljinim sinom“ (Mt 13, 55). Pravi Bog i pravi čovjek.

Braćo i sestre, probudimo u sebi zahvalna sjećanja na naše pretke. A prije svega zahvaljujmo Bogu koji nas je, po Majci Crkvi, rodio na vječni život, život Isusa, naše nade.

U sklopu pozdrava talijanskim vjernicima

[…] Božić nam je već blizu i volim misliti da su u vašim kućama postavljene jaslice: taj važni element naše duhovnosti i naše kulture sugestivan je način da se podsjetimo da je Isus došao „prebivati među nama“.

Draga braćo i sestre, molimo za mir. Ne zaboravimo ljude koji trpe zbog rata: Palestina, Izrael, i svi koji trpe, Ukrajina, Mjanmar… Ne zaboravimo moliti za mir, da prestanu ratovi. Molimo kneza mira, Gospodina, da nam udijeli tu milost: mir, mir u svijetu. Ne zaboravimo, rat je uvijek poraz, uvijek! Rat je uvijek poraz!

Moj blagoslov svima!

Izvor: IKA
Objavljeno: 18. 12. 2024.

Program

10:00 Vijesti Herceg Bosne
10:05 Otvoreni program: Blok glazbe po izboru
10:30 Emisija: Isus, novi Ilija/p.Mato Anić
11:20 Kontakt emisija: Kava s Radio Marijom/Ljerka Bralo
11:45 Rođendani, donacije
11:50 Podnevne molitve: Litanije sv.Antuna Padovanskog, molitva sv.Josipu, molitva Jubileja 2025.
12:00 Kraljice neba, srednji čas, molitva sv. Mihaelu arkanđelu, posvetna molitva RM
12:20 Rubrika: Svetac dana i Imendan
12:30 Najave i obavijesti dnevnog programa
12:45 Komentar dnevnog Evanđelja
13:05 Rubrika: Dogodilo se na današnji dan /Dražen Janko
13:30 Emisija: S Kristom nositi križ/Ivica Pavlović

Udruga „RADIO MARIJA”

u Bosni i Hercegovini

Zagrebačka 18, 71000 Sarajevo

Intesa Sanpaolo Banka BiH

Obala Kulina Bana 9A

71000 Sarajevo, BiH

Broj računa: 154 160 20019 77216

Za uplate iz inozemstva:

SWIFT CODE: UPBKBA22

IBAN: BA391541602001977216

 

Kontakt

info@radiomarija.ba

Studio Sarajevo:

+387 33 263 055 (Redakcija)

+ 387 260 260 (Program uživo)

Studio Mostar:

Blajburških žrtava 33 E

+387 36 312 401 (Redakcija)

+387 36 312 400 (Program uživo)

Kršćanski glas u tvome domu i u svijetu