Euharistijsko slavlje na svetkovinu Uskrsnuća Gospodnjega – Uskrsa, 4. travnja u sarajevskoj katedrali predvodio je kardinal Puljić u zajedništvu nadbiskupom Vukšićem te uz koncelebraciju provincijala fra Joze Marinčića i još šest svećenika
Svečano Euharistijsko slavlje na svetkovinu Uskrsnuća Gospodnjega – Uskrsa, 4. travnja 2021. u katedrali Srca Isusova u Sarajevu predvodio je nadbiskup metropolit vrhbosanski kardinal Vinko Puljić u zajedništvu s nadbiskupom koadjutorom vrhbosanskim i apostolskim upraviteljem Vojnog ordinarijata u BiH mons. Tomom Vukšićem te uz koncelebraciju provincijala Franjevačke provincije Bosne Srebrene fra Joze Marinčića i još šest svećenika. Među vjernicima, kojih je ove godine bilo manji broj nego inače zbog aktualne pandemije koronavirusa, bile su i redovnice raznih družbi. Prvo čitanje vrlo lijepo je pročitao Paulo iz Brazila, bogoslov Nadbiskupijskog misijskog međunarodnog sjemeništa Redemptoris Mater u Sarajevu, a drugi također neokatekumenski bogoslov Augustin koji je rođen u rimskoj obitelji u Zagrebu pa u šali za sebe kaže da je „romokatolik“. Liturgijsko pjevanje skladno je animirao Katedralni mješoviti zbor „Josip Stadler“ pod ravnanjem vlč. Marka Stanušića.
Misno slavlje izravno je prenosila Radiotelevizija BiH i Radio Marija Bosne i Hercegovine, a vijest o tome prenijeli i brojni drugi mediji među kojima uvijek vrlo ažurni djelatnici portala Nedjelja.ba.
Uvodeći u Misno slavlje kardinal Puljić zahvalio je svima koji su uputili uskrsne čestitke njemu i svim katolicima u Bosni i Hercegovini. Potom je u znak sjećanja da su kršteni u vjeri u uskrslog Krista i kao izraz kajanja za grijehe, poškropio cijelu vjerničku zajednicu vodom koja je blagoslovljena na Misi bdijenja u svetoj uskrsnoj noći.
U prigodnoj propovijed kardinal Puljić podsjetio je da danas slave Uskrs koji nazivaju i Pasha te pojasnio da prva Pasha jest izlazak izraelskog naroda iz egipatske kuće ropstva i prijelaz preko Crvenog mora te hod u slobodu. Dodao je da je simbol te prve Pashe bilo janje koje su Izraelci blagovali u noći izlaska te janjećom krvlju namazali dovratnike svojih kuća. Istaknuo je da je to slika onoga što će se kasnije dogoditi, a što su slavili tijekom svetoga trodnevlja nazvanog Pashalni misterij. „Slavimo to Janje kojega i prorok i Ivan krstitelj nazivaju Jaganjcem koje oduzima grijehe svijeta“, kazao je kardinal Puljić dodajući da je, poput prvog janjeta koje bilo slika oslobađanja od ropstva, „Isus bio istinski žrtva da nas izbavi od grijeha“ pa je i „Uskrs jedan prolazak – prolazak od Velikog petka do praznog groba“.
U tom duhu kardinal Puljić je rekao da je i ljudski život prolaženje od datuma začeća do koraka iz vremena u vječnost. Napominjući da se u današnjem vremenu nameće kultura smrti i donose zakoni da se smije ubijati nerođeni i nemoćni, istaknuo je da „čovjek stvoren za život i da ga je Bog stvorio i dao mu dar života“. „Nažalost, čovjek se ne zna tome radovati. Zato želimo, upravo u ovom Uskrsu, prepoznati dostojanstvo života, dostojanstvo kulture života, ugraditi u društvo, u međuljudske odnose u sve narode – kulturu života; život prihvatiti i život čuvati, život zbrinjavati i zauzimati se. U ovoj pandemiji koja stvara napetost i strah; nećemo strahovati pred smrću, nego ćemo se zauzeti u borbi protiv onoga što ubija život“, kazao je vrhbosanski nadbiskup pozivajući da se oda priznanje svima koji se bore za živote od medicinskog osoblja do svih drugih koji se bore da ljudski život bude življen dostojanstveno. Potaknuo je na vrjednovanje života ističući da nema života bez darivanja i žrtvovanja. Pozvao je na odgoj u kulturi života i na spremnost darivanja u vremenu sebičnosti i mržnje koji služe kulturi smrti. „Želimo danas u slavlju Uskrsa prepoznati dar života – zemaljskog i vječnog. Krist nam je donio to svjetlo da nas prosvijetli; smrt nema zadnju riječ“, poručio je kardinal Puljić potičući sve da se utvrde u vjeri u uskrslog Krista.
Na kraju Svete mise kardinal Puljić podijelio je svečani blagoslov s potpunim oprostom.
Nakon jutarnjih misa katedralni župnik preč. Mato Majić blagoslovio je jelo vjernicima koje su potom blagovali za uskrsnom trpezom.
Izvor: KTA