icn2.png

Frekvencije:» FM Sarajevo,Travnik, N. Travnik i Vitez 103,3 MHz» FM Banja Luka 98,9 MHz» FM Mostar i okolica, Široki Brijeg 89,4 MHz» FM Jajce; 101,2 MHz» FM Fojnica, Visoko te dijelovi općina Kreševo i Kiseljak 97,8 MHz» FM Žepče, Maglaj i Zavidovići 105,7 MHz» Livno, Kupres i Tomislavgrad 94.6 MHz» Ljubuški i Čapljina 94.7 MHz i Stolac 89.4 MHz» Pretplatnici HT ERONETA, putem HOME TV» Pretplatnici BH TELECOMA putem MOJA TVProgram uživo:Slušajte

ficn ficn ficn ficn ficn

logo

Odluka o radu u obrazovnom sustavu za njega je bila jedna od onih prekretnica koja ga je, udaljujući ga od snova, možda dovela na pravo mjesto. Čak i ako se u početku činilo kao kazna, 2009. godine Ranjitsinh Disale je dobio svoj prvi školski zadatak pri čemu se morao suočiti s polurazrušenom barakom. To je bila njegova škola. I bila je pusta.

EoY4YDpXYAMhitS

Njegovo ime znači „pobjednik na bojnom polju” i to je savršena sinteza ove priče, prenosi Aleteia.

32-godišnji Indijac Ranjitsinh Disale početkom godine nagrađen je za najboljeg učitelja na svijetu. Inicijativu Global Teacher Prize pokrenula je zaklada Varkey iz Londona u suradnji s UNESCO-om, a najbolji učitelj na svijetu osvaja nagradu od milijun dolara. Polovicu ove svote Ranjitsinh je odlučio podijeliti s ostalim kandidatima.

„Učitelji su pravi pokretači promjena za svoje učenike s malo krede i svakodnevnim izazovima. Mi smo ti koji istinski vjerujemo u davanje i dijeljenje. I zato rado najavljujem da ću s ostalih 10 finalista podijeliti 50% nagrade kao potporu njihovu nevjerojatnom radu. Mislim da samo zajedno možemo promijeniti svijet jer dijeljenjem rastemo“, najavio je Disale.

Na bojnom polju čovjek nauči gledati oko sebe, tražiti saveznike. A polje na kojem radi mladi Ranjitsinh zahtijeva neiscrpnu fizičku i emocionalnu predanost.

Na pravom mjestu

Ranjitsinh nije imao u planu postati učitelj, želio je biti inženjer.

„Otišao sam jer su me ismijavali. Maltretirali su me jer sam bio tamnoput. Većina Indijaca je tamna poput mene, a na tom fakultetu su se okomili na mene studenti svijetle puti.“

Odluka o radu u obrazovnom sustavu za njega je bila jedna od onih prekretnica koja ga je, udaljujući ga od snova, možda dovela na pravo mjesto. Čak i ako se u početku činilo kao kazna. 2009. godine Disale je dobio svoj prvi školski zadatak pri čemu se morao suočiti s polurazrušenom barakom. To je bila njegova škola. I bila je pusta.

Kada mu je 2009. godine kao prvi zadatak dodijeljena osnovna škola Paritewadi, namijenjena za dvije tisuće djece rasute po poljima i pašnjacima Maharashtre države Mumbai, našao se sam u trošnoj zgradi. „Bila je to prostorija između štale i skladišta. Znao sam se i ozlijediti uređujući je“, prisjeća se.

40796521 10212690097550302 3179261592818679808 o 768x512
Obnoviti zidove, nahraniti srca

Područje Maharasthre u kojem je Ranjitsinh započeo svoju obrazovnu profesiju uglavnom je ruralno i suočava se s problemom suše. Obitelji su, stoga, bile potpuno nezainteresirane za školovanje svoje djece, uglavnom upregnute u obiteljske poslove. Od malena su dječaci vodili životinje na pašu, dok su djevojčice brinule o kućanskim poslovima čekajući svoju sudbinu mladenke, prisiljene udati se za starije i nepoznate muškarce u vrlo mladoj dobi.

Suša se nije odnosila samo na polja koja je potrebno navodnjavati, već i – metaforički – na živote ljudi koji nisu obrazovanje smatrali vrijednošću. Na svom Youtube kanalu, Ranjitsinh kaže:

Došao sam do zaključka da moram početi od nule. Kako bih pokrenuo promjenu u životima ove djece, morao sam promijeniti roditeljski stav ravnodušnosti prema školi.

Stoga je prvi veći obrazovni korak poduzet izvan školske zgrade. Učitelj je želio upoznati obitelji, razumjeti život i navike svakoga od njih. S vremenom je došao predložiti tehnike uzgoja za polja koja će im garantirati dobar urod, bez dječje radne snage. Samo je 2% djece išlo u školu te je polovicu prve školske godine Ranjitsinh proveo kako bi svoje učenike jednog po jednog vodio s polja u razred.

Djevojke su se prije udavale u dobi od 12 godina i odlazile na polja uzgajati luk, a sada sve pohađaju nastavu. Trebale su godine da Ranjitsinh postigne taj senzacionalan rezultat.

Njegov prvi zadatak bio je stvoriti zajednicu, što je postigao služeći se pjesmama i igrama kako bi djeca osjećala jedinstvo. Bio je to jednostavan i učinkovit način da im prenese sigurnost i uvjerenje kako je ovo mjesto njihov put do sreće.

40898169 10212690096830284 8666276901246992384 o 768x512

Ranjitsinh Disale se također morao suočiti s mnogim rupama u znanju svojih učenika. No ni to ga nije demoraliziralo. Naprotiv, kako bi svakom djetetu pružio personaliziranu podršku u nastavi koja odgovara razini učenja svakoga od njih, odabrao je inovativni sustav knjiga s QR kodom. U praksi svaki QR kod odgovara određenom multimedijskom materijalu za svaku potrebu.

Ova mu je intuicija omogućila da ga upoznaju i izvan granica Indije. Disaleova škola je prva koja je uvela knjige s QR kodom, ali od 2017. vlada je odlučila proširiti ih na sve indijske institucije. Uz to, izvršni direktor Microsofta Satya Nadella prepoznao je Ranjitsinha kao jednog od triju velikih inovatora u Indiji.

Uspjeh učenika postao je izvrstan, pohađanje škole koje je nekoć iznosilo 2% danas iznosi 100%, a sazrela je i kulturna svijest da djevojčice treba očuvati od ranih dogovorenih brakova. To su relevantni elementi zbog kojih je međunarodna zajednica prepoznala Ranjitsinha Disalea kao najboljeg učitelja na svijetu.


Alarm u 19 sati

Još je jedna zanimljiva učiteljeva odluka donijela promjenu ruralnom kraju Maharasthre. Svaku večer u 19 sati Ranjitsinh oglašava alarm koji dolazi do svih kuća u selu. U tom se trenutku u svim obiteljima televizor isključuje i roditelji zaustavljaju sve aktivnosti koje rade da bi sat vremena učili s djecom. Vidjevši roditelje zainteresirane za njihov put znanja, djeca su počela učiti s još većim entuzijazmom.

U malom dijelu ruralnog kraja u Maharasthri živa je prisutnost ovog skromnog učitelja pokrenula duboku kulturnu promjenu, osobu po osobu, obitelj po obitelj, dokazujući svijetu da i samo jedna osoba u sebi ima snage i sposobnosti mijenjati sudbine mnogih.

 

Izvor: HKM/Radio Marija BiH
Objavljeno: 7. rujna 2021.

Program

05:15 Rubrika: Svetac dana i Imendan
06:00 Zvona + Anđeo Gospodnji
06:15 Nakane apostolata molitve + sveta krunica
06:45 Rubrika: Zaljubljeni zrakama ljubavi/ Phil Bosmans
07:00 Božanski časoslov/jutarnja molitva
07:45 Rubrika: Male priče za dušu/ Ivana Stanić Čović
08:00 Rubrika: Svetac dana i Imendan
08:40 Rubrika: Upoznajmo Bibliju
09:00 Gospina krunica (slavna otajstva)
09:40 Rubrika: Čitamo knjigu: Međugorje - prvih sedam dana/Darko Pavičić/naratorica Ljilja Soldo
10:15 Emisija: Duhovni dnevnik/Martina Topić/R
10:55 Duhovna misao

Udruga „RADIO MARIJA”

u Bosni i Hercegovini

Zagrebačka 18, 71000 Sarajevo

Intesa Sanpaolo Banka BiH

Obala Kulina Bana 9A

71000 Sarajevo, BiH

Broj računa: 154 160 20019 77216

Za uplate iz inozemstva:

SWIFT CODE: UPBKBA22

IBAN: BA391541602001977216

 

Kontakt

info@radiomarija.ba

Studio Sarajevo:

+387 33 263 055 (Redakcija)

+ 387 260 260 (Program uživo)

Studio Mostar:

Blajburških žrtava 33 E

+387 36 312 401 (Redakcija)

+387 36 312 400 (Program uživo)

Kršćanski glas u tvome domu i u svijetu