U ponedjeljak, 15. svibnja u amfiteatru Franjevačke teologije u Sarajevu upriličen je koncert klasične glazbe. Koncert su svojom prisutnošću uzveličali vrhbosanski nadbiskup u miru Vinko kardinal Puljić i provincijal Bosne Srebrene fra Zdravko Dadić.
Izvor: Franjevačka teologija u Sarajevu / fra Dario Laštro
U ponedjeljak, 15. svibnja u amfiteatru Franjevačke teologije u Sarajevu upriličen je koncert klasične glazbe. Koncert su svojom prisutnošću uzveličali vrhbosanski nadbiskup u miru Vinko kardinal Puljić i provincijal Bosne Srebrene fra Zdravko Dadić, izvijestila je mrežna stranica Franjevačke teologije u Sarajevu.
Nastupile su Lorena Milina (violina) i Alma Hodžić Pašić (klavir). Izvele su skladbe Dore Pejačević i Borisa Papandopula.
Skladbe koje su se nalazile na repertoaru, pokazale su kakav su utjecaj imali folklorni motivi, tradicija i običaji naroda s ovog prostora, na stvaranje glazbenog izražaja i karakterističnog jezika ovih skladatelja. U riznici klasične glazbe Europe, hrvatski skladatelji imaju prepoznatljiv jezik harmonijskog i ritmičkog izražavanja, te novog glazbenog zvuka, gdje se isprepliću kulturno nasljeđe, tradicija i povijesni aspekti naroda ovih prostora.
Koncert je započeo skladbom „Meditacija za violinu i klavir“, kao jednim od najizvođenijih djela Borisa Papandopula i važnijih djela hrvatske glazbene baštine. Zatim je uslijedio stavak iz „Minijatura za violinu i klavir“ Dore Pejačević, napisan u ranijem opusu konvencionalnim romantičnim jezikom dopadljivog zvuka salonske glazbe. Velik broj Papandopulovih djela odlikuje originalan zarazni glazbeni humor kao i folklorni motivi koji su se mogli čuti u njegovoj „Suiti za violinu i klavir“. Koncert je završio „Sonatom za violinu i klavir u b-molu“, veličanstvenom „Slavenskom sonatom“ kao jednim od najuvjerljivijih ostvarenja u komornom stvaralaštvu Dore Pejačević.
Izvor: franjevackateologija.ba
Objavljeno: 16.svibnja 2023.