Potez je, očekivano, izazvao bijes dijela francuske, ali i međunarodne javnosti
Foto: Daniel Vorndran/DXR, CC BY-SA 3.0, Wikimedia Commons; Paris 2024
Da se mnogi pripadnici elita na Zapadu srame kršćanskih korijena vlastite civilizacije stara je vijest no uvijek iznenadi do kojih su detalja spremni ići kako bi to (ponovno) prikazali.
Prekjučer je u Francuskoj (koja se stoljećima dičila naslovom “najstarija kći Crkve”) objavljen službeni plakat za Olimpijske igre koje će se ovog ljeta održati u Parizu, javlja Bitno net.
Na stiliziranom prikazu vide se brojne pariške znamenitosti, a jedna od njih je i Les Invalides (hrv. Dom invalida), kompleks muzeja i spomenika povezanih s francuskom vojnom povijesti. U sklopu Doma je i crkva te kupola s Napoleonovim grobom, a vrh kupole krasi veliki zlatni križ.
Upravo je taj križ maknut s plakata (zamjenjuje ga šiljak) što podsjeća na sličan manevar koji je jedan trgovački lanac izveo kod nas prije nekoliko godina.
Potez je, očekivano, izazvao bijes dijela francuske, ali i međunarodne javnosti, nakon što su se fotografije plakata proširile društvenim mrežama
“Zapamtit ćemo njihovu želju da se izbrišu svi znakovi kršćanstva” i “sramota za našu zemlju” neki su od napisa na društvenim mrežama, javlja Le Figaro koji prenosi i tweet zastupnika u Narodnoj skupštini Nicolasa Meironneta.
“Na službenom plakatu za Olimpijske igre u Parizu izbrisan je križ na vrhu kupole Doma invalida i nema francuske zastave. Nevidljivost našeg identiteta je neprihvatljiva pogreška. Protiv woke kulture moramo se neumorno boriti na svim razinama”, poručio je političar iz Nacionalne fronte.
Ubrzo su se javili iz Organizacijskog odbora OI, poručivši kako je službeni plakat “zaigrana umjetnička interpretacija” koja nije “niti iscrpna niti vjerna stvarnosti”.
“Eiffelov toranj je ružičast, podzemna željeznica prolazi ispod Slavoluka pobjede – bez da se o tome raspravlja u političke svrhe”, stoji u priopćenju.
Slično je ustvrdio i autor plakata Ugo Gattoni, koji se zbog izostanka križa i francuske trobojnice suočio s ogromnim brojem kritika na svom Instagram profilu.
“Na crtežima za službene plakate nije mi bio cilj prikazati objekte i građevine onakvima kakvi su. Evociram ih onakvima kakvima ih vidim, bez skrivenih namjera. Ne želim da budu vjerni originalu, već da ih na prvi pogled možemo zamisliti dok ih projiciramo u nadrealni i svečani svemir”, poručio je.
Unatoč ovim objašnjenjima, činjenica je da su mnogi dijelovi kupole Doma invalida – od broja stupova do finih detalja na krovu – prikazani poprilično vjerno i detaljno. Zapravo, elementi koji (koliko vidimo) nedostaju su oni vjerski i nacionalni: križ, zatim tri kipa ispod križa koji simboliziraju vjeru, ufanje i ljubav (tj. bogoslovne kreposti) te kipovi stožernih kreposti (pravednost, umjerenost, razboritost, jakost) i francuskih kraljeva sv. Luja IX. i Karla Velikog na pročelju.
Možda je doista riječ o nenamjernoj omašci, umjetničkom izričaju ili nekom trećem razlogu, ali u zemlji koja se diči svojim sekularizmom i gdje aktivna borba protiv vjerskih simbola traje još od vremena Francuske revolucije te koja od jučer Ustavom štiti “pravo” na prekid života nerođene djece, izbacivanje križa nije nešto što bi nas trebalo iznenaditi.
Izvor: Bitno net
Objavljeno: 6.3. 2024.